Recipe: Yummy Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs

Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs. Siapa sih yang nggak tau sayur kangkung? Salah satu jenis sayur sejuta umat ini selalu enak dimasak dengan cara apapun. Stir fried water spinach is a common Asian vegetable dish of stir-fried water spinach (Ipomoea aquatica).

Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs Tumis Kangkung Telur Puyuh (Water Spinach Stir-Fried with Quail Eggs). In about a minute add salt, sugar, MSG, chicken powder and stir. In Indonesian tumis kangkung means "stir-fried water spinach". You can cook Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs using 8 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs

  1. Prepare 3 of handfulls of water spinach.
  2. It's 10 of boiled quail eggs.
  3. Prepare 2 of garlics, smashed.
  4. Prepare of Oyster sauce, as desired.
  5. You need of Oil.
  6. You need of Salt if needed.
  7. It's of Pepper.
  8. Prepare of Some water.

As a result, it is known by many names; such as tumis kangkung or cah kangkung in Indonesia, kangkong goreng in Malaysia, rau muống xào in Vietnam, stir fry kong xin cai, 空心菜, stir fry tung choy or ong choy, 通菜, in China. Jika kamu merasa bosan dengan tumis kangkung yang gitu-gitu aja? Kangkung menjadi pilihan sayuran khas Indonesia yang cukup populer. Rasanya enak dan segar, kandungannya baik pula untuk tubuh. resep tumis kangkung, cara membuat tumis kangkung, tumis kangkung simpel, tumis kangkung enak.

Tumis Kangkung Telur Puyuh/Stir Fried Water Spinach & Quail Eggs step by step

  1. Heat some oil, add in the garlics, fry until fragrant..
  2. Add in the water, let it simmer then add the oyster sauce and pepper..
  3. Then put in the water spinach. Mix until evenly coated..
  4. Add in the eggs. Mix again. Taste test..
  5. Put off the heat. Serve..

Tipps penting : Masak Tumis Kangkung sesaat sebelum dihidangkan dan santap segera sampai habis. Tumis Kangkung Teri merupakan salah satu jenis olahan sayuran kangkung yang sudah digemari banyak masyarakat Indonesia dan dikenal memiliki banyak kandungan vitamin di dalamnya. Selain karena cara memasaknya yang sederhana dan tidak memerlukan banyak bahan yang susah dicari. Tumis kangkung cah telur puyuh bisa anda buat di rumah sebagai menu untuk makan siang atau makan malam. Tumis kangkung yang dilengkapi dengan telur puyuh ini akan memberikan suguhan yang berbeda, rasanya yang begitu enak dan spesial akan memanjakan lidah siapa saja yang.

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama